2020 rok był wyjątkowy na rynku kawy. Zmianie uległy nasze zwyczaje związane z jej konsumpcją. Więcej ulubionego naparu piliśmy w domu, mniej w biurach czy kawiarniach. Dlatego wielu z nas, kawoszy, chciało pić jak najlepszą kawę, podobną do tej serwowanej w kawiarniach.
Pandemia tylko wzmogła popularność alternatywnych metod parzenia kawy, akcesoria kawowe były wprost rozchwytywane. Częściej również kupowaliśmy ulubioną mokkę przez Internet (marka Woseba uruchomiła sprzedaż internetową sklep.woseba.pl).
Co ciekawe, Polacy ruszyli również do sklepów w poszukiwaniu automatycznych ekspresów. Jak podają analitycy rynku, sprzedaż ciśnieniowych ekspresów do kawy wzrosła o około 20 % w porównaniu z rokiem 2019. Ten boom nie powinien dziwić. Skoro więcej kawy pijemy teraz w domu, my kawosze zrobimy wszystko, aby była ona jak najsmaczniejsza 😉
źródła:
http://www.gospodarkapodkarpacka.pl/news/view/41600/rynek-kawy-w-polsce-i-na-swiecie-w-2020-r
https://applia.pl/rok-2020-to-rok-kawy/